Wednesday, May 27, 2009

Amanah.

duduk kt umah yang agak bosan.
hati mula rasa nk berjalan. dengan badan yang agak beban dan di temani beberapa orang kawan maka saya mula berjalan. berjalan tanpa tujuan. sihat kan badan mungkin. atau hanya untuk menghilangkan bosan. jadi aku mula memikir kan sesuatu. sikap manusia. adakah cita2 menjadi polis untuk menabur jasa atau hanya untuk membolot semua wang manusia.


hati manusia. siapa tahu. mungkin mulia di hati kita. tapi bebeza baginya. tiada tempat untuk berkata. jadi sini lah saya mula berbicara. berbicara dengan siap. seorang diri mungkin. tak mengapa, yang penting hati terasa puas.


sikap manusia.
tiada siapa menyangka kalau kita melakukan sesuatu dengan muslihat di dalam hati. itu semua dosa sendiri. tapi jangan menyesal di sana nanti. pelbagai bnda boleh terjadi. yang halal pn boleh jadi haram. bkn kerja di pusat judi. kerja di jawatan yang tinggi di pejabat, rumah sendiri atau jalan raya mungkin. kalau dah nikmat name dia. tak de sape nk tolak. asal kan merasa. rasuh mungkin.?


manusia mmg susah nk ikut disiplin. mereka akan rasa terikat. mungkin ini hakikat dunia. manusia kene hidup dalam keadaan yang bebas. bebas dari segala kongkonggan. tapi bukan itu alasan tuk kita nk merasa. kerja tetap kerja. maruah diri kita jaga. jangan mati tidak berjasa.
selamat. :)



BE HONEST.
even if other are not.
even if other will not.
even if other cannot.

No comments:

Post a Comment