Wednesday, June 3, 2009

kekosongan.


huh.
penat je rase. cuti tapi tkde pape. mcm tk bermakne je. tuition. tuition. tiution. sangat hebat.! isnin dengan selasa best la. blaja penat tk terasa. cikgu pn okey je.


tadi. pergh.! sakit gler. dengan blaja care dia. bosan habis. tkabes2 nk ungkit dengan cuti dia. beliau berkata.

"ini saya datang skola nk mengajar ni kamu buat la perangai baik2 ye. kamu semua kt blajang sane tu."
jarinye mula menunding ke arah saya, dia dan dia.

"tolong jangan bercakap eh. walau pn berbisik. saya nk mengajar ni."
waaa. tk terduga.

"saya sanggup datang walaupn saya tengah cuti semata2 nk mengajar kamu. kalau saya tau saya tak datang mengajar ari ni. bek saya duduk kt terengganu sane bercuti. dh siap order hotel sume. then saya sanggup burn sehari semata nk datang sini."
haaa.! amik ko.! tk terduga. rupa nye beliau reti bermain dengan kata-kata. ni



aku panas ni.! nk menagajar buat cara nk mengajar. dlam hati aku dh mula berbicara. "cikgu.! cikgu ditugas kan untuk mendidik anak bangsa supaya menjadi insan yang cemerlang pada masa hadapan. bukan marah2 macam ni. ini bukan cara nye. kalau cikgu tk puas sangat. pintu kelas ni ade dua. dua2 berfungi. besar bukaknye. pegi la bercuti lagi. selamat saje." tapi ape kan daya. saya pelajar biase yang tk boleh buat ape2. silap bicara. surat kahabar muke utama jadinya. :)

tak mengapa. dia ade hak nk ckp mcm tu. dengan badan yang penat mcm ni. dari mengata beliau dan mendapat dosa. lebih baik kalau saya bermonolog. tak begitu.?

isnin macam biase je.. pagi senang je nk bgun tdo. dengan angin pagi yang sejuk2 menyegarkan. udara masuk ke hidung cuci paru2. huh.! nikmat tk terhingga. walau pn still rase kecewa tk dpat pegi kem. tak pe, lain mase sahaja. balek tuition sempat ke rumah PIBG skola. tengah bual2 dengan anak dia panas2 tu. peken pulak bibik dia bawak air sirap sejuk. waaa.! terima kasih bibik. tk lame lagi bibik dh balek sane. lepas tu balek jadi stokin perap lagi. oh yeah.!

selasa jugak terbaik.! pengubat cuti mungkin.? balek tutition kaki mula melangkah ke merata2. mencari keseronok yang hilang tah di mane. terjumpe paan yang tengah sedap menjamah 'makan tengah hari' dia dengan adek. mula berbicara sampai pening kepala. dapat la jugak keje petang tu ngn dowang. mandi sume. terpapar di skrin telefon bimbit. "faris. gerak skrg. aku tunggu ko kt pertonas." huh. waa penat beb. tk mengapa. kawan saya. turun jalan kaki dengan guitar di belakang dan amp ni tangan kiri. berat beb.! separuh mati nk bawak. samapi kt rumah dinar terus layan melodi yang adek hasil kan. terima kaaeh walaupn ia agak keras. pelang ke rumah pn still bawak binatang tu. ya Allah.! berat nye. dengan mendaki bukit lagi. sabar je. sampai sini sahaja. ada kerja lagi lepas ni. selamat. :)




keseronok kan ada di mana2.
kalau kita mampu mencipta. :)

No comments:

Post a Comment