Friday, June 12, 2009

sudah.

pagi sudah menjelma.
jarum di dinding nenunding ke arah digit 4. diri masih segar terasa. ku rasa bahagia. entah mengapa. bukan kerana kali pertama. mungkin hatiku senang sahaja.

dengan jari yang agak malas untuk bergerak di dalam kegelapan kamar tempat saya beradu. angin sejuk mendayu-dayu mengajak beradu. sunyi bunyi tanpa suara. tidak mengapa. yang akan tulis juga.


cinta.?
apa makna cinta.? untuk apa cinta di dunia.? adakan dia membawa bahagia.?
ya. selama hidup di dunia. banyak yang saya dengar tentang nye. ade yang kata bergini.

"cilaka pnye minah. aku igt dia btul2 cinta kan aku"

ada juga yang begini. :

"cibai betul mamat tu. dulu kata cinta kan aku. skarang macam ni dia buat."

mungkin mereka kenal ape itu cinta tetapi berdusta kepada cinta. pada mereka cinta hanya untuk suka-suka mungkin.? mereka lupa. mereka alpa. bahawa cinta merupakan salah satu kurniaan tuhan yang amat bermakna. pasangan yang kita punya bukan untuk dibuat suka-suka. kita menerima dengan sempurna kita mesti menjaga dengan penuh bermakna. kita beri dia tertawa. kita beri dia segala. walau hati kita tak terasa. biar kan hati menderita seperti di lapah si beruang dan ank nya. janji hati mereka kita jaga. jagan kerana diri kita kita buat orang disekeliling kita benci atau kecewa dengan kita.



kita hidup di dunia. hati minda kena jaga. hidup dikalangan ciptaan esa. semua dicipta penuh sempurna. mungkin cacat si fizikal nya. tetai mereka punya rasa. jangan di bunuh itu rasa. sehingga diri merasa binasa. sayang meraka di sekeliling kita. harap kekal selamanya.
sampai dewasa kita tk lupa.



Oh Tuhan yang maha esa.
kau beri ku dunia yang penuh bermakna.
mungkin hanya untuk seketika.
tapi pengalam di dunia, untuk selamanya.

No comments:

Post a Comment