Saturday, September 12, 2009

wajah sayu.

ouh.
dah jelas semua.
terpapar kesakitan.
dah kepenatan.
yang kau alami.
sewaktu membesar kan aku.
sewaktu aku meronta2 mahu kan susu.
sewaktu aku meninggikan suara kepada mu.
yang jelas kelihatan.
disayup mata mu.

kau terbaring.
mungkin kau penat.
setelah seharian berkerja.

aku tau.
bukan itu yang kau mahu.
berpeluh sedangkan yang lain selesa.
berpenat walaupun dengan sedikit tenaga.
tapi kau lakukan juga.
demi keluarga.
yang kau cinta.

jelas terpancar itu semua.
dia muka kau.
yang penat.
lagi tkbermaya.
pengorbanan lampau.
yang kau lakukan.
sedikit mengukir kedutan.
diwajah putih mu.

kau tunggu.
aku pasti suatu hari.
akan aku berusaha sehabis mati.
agar dapat kau rasai.
hidup selesa aku.
selepas kau bertaruh tenaga.
demi anak2 mu.

akan aku cari kan pengganti.
melakukan semua kerja kau.
agar kau dapat berehat.
diruang kau sendiri.
sambil membaca senaskah buku.
tanpa gangguan semua kerja lalu.

kau tunggu.
akan aku lakukan itu.

No comments:

Post a Comment