Tuesday, July 14, 2009

Malaysiaku Sayang.

penat penat penat.
bnyk gila homework oh.
pn hema give us too mny hw. (myclassmate.)
but. it's nt the point why im 'monolog' nw.

Ku Lihat layu Dalam Negara.

saya bukan nk mengata.
saya tk mahu di pandang hina.
tidak jugak di saman orang di luar sana.
saya hanya mahu bercerita tentang apa yang saya rasa.

smwhre in Damansara.
15 July 2009. 1.50 petang.

berjalan seorang bukan dipinggir.
lebih senang sendiri dari dipimpin. jasad ditinggal kan angan2 yang berterbangan. cita2 ku amat la tinggi. sehingga mampu mencipta langit dan bumi. tanah yang hijau rumput tak layu. langit yang bersih angin mendayu. cuma berfikir apa yang ku mahu. tapi itu hanya mimpi ku. menghirup udara suci yang telah dicemari. terkebil2 saya habuk di mata. mencari teman yang entah kemana. berkumpul beramai di suatu tempat. tidak berbicara hnya memerhati. bukan malu tetapi mengeriti. saya hanya budak2 di sini.

semua duduk secara berasingan. kecuali si abu, dever dan eric yang seronok menanti. menunggu driver yang pasti kembali. fikiran dikepala rumah destinasinya. duduk bercampur semangat perpaduan. tetapi berbual sesama kaum juga.

melayu bersama ku sangka tertawa. dihati mereka dendam belaka. tangan bergetar iman malayang. sesama sendiri pun bergaduh lagi. bukan spender mereka di curi. atau bra di bawa lari. hanya bergurau seperti biasa. tapi apa kan daya. bagi saya mereka boleh berfikir secara rasional juga. tetapi cara kasar penyelesaian mereka. tidak berbuat apa, saya juga yang disyaki. hanya kerana duduk disana. nama di petik ke pengetua perginya. tidak mengapa akal manusia. mahu senang kerja mereka. orang biasa disyaki jugak. ku biar kan saja ku pasti akan ada hikmahnya.


si macha duduk sesama mereka. yang lelaki di LC. yang perempuan memerhati. seorang berlalu perginya laju. LC yang sunyi kini berlagu. sudah seperti bunyi sekawan lembu. bising tk ingat jalan melulu. kalau jatuh bantu ku tk mahu. hanya tertawa melihat dia. bukan tk mahu datang membantu. dia yang pergi secara melulu. tiada destinasi ajal dicari. megah dijalan mati tk mahu. jika jatuh ku tertawa berlagu.


begitu juga kepada apek. melekat bersama amoi mereka. saya tk pasti apa yang di cari. mungkin nafsu menguasai diri. pujuk rayu berjalan bersama. berskirt pendek kaki nya licin. muka bersih putih belaka. tali bra di leher spender jambu. saya tenung pn terangkat juga. cantik menawa hati apek ditawan. si apek berkorban masa dan tenaga. demi amoi si dara jelita.

yaa. ini semua lumrah manusia. buta hatinya, keras si kepala dan kesabaran tk pasti. pabila melihat melihat sahabat sendiri. lebih gembira tanpa mereka. apa mereka buta atau dah hidup lame. saya tk berapa paham dengan mereka. lebeh bahagia dari mereka merupakan kesalahan dunia.? apa salah kalau saya gembira dengan cara mulia. bukan mempersenda atau menghina. kalau begitu kamu nak pukul pun saya terima.


saya tk kesah hati mereka.
janji tk hilang perpaduan negara.
tnpa perpaduan tidak janji saya di sini.


Unite We Stand
For Future That We Has Planned

1 comment:

  1. perpaduan pnting.
    bak kate skins 'unite n fight.sigasaga'

    ReplyDelete